bg_image
هوشمندی شما در عملکرد صحیح

راه اندازی گلخانه هوشمند با کنترل دما و رطوبت اتوماتیک

اگر جهت اجرای کامل هوشمند سازی گلخانه خود بدنبال جایی هستید که تا بتواند تمام ایده های شما را انجام دهد، بهترین گزینه خدمات مهندسی برق آزما می باشد.هوشمند سازی یک گلخانه یعنی بکارگیری تجهیزات پیشرفته ، مجهز به دستگاه نمایش دیجیتال کنترل دما و رطوبت و کلیه وسایل برقی از قبیل گرمایشی و سرمایشی از راه درو با تلفن می باشد. گروه مهندسی برق آزما با بیش از 20 سال تجربه و خدمات گسترده و پرسنل تحصیل کرده و ماهر، آماده اجرای کلیه پروژه های برق صنعتی و اتوماسیون می باشد.

 

مراحل طراحی و مونتاژ تابلو برق کنترل گلخانه هوشمند از راه دور با تلفن

 

 

مراحل انجام ساخت یک گلخانه هوشمند بستگی به وسعت و متراژ گلخانه دارد، چون فضای اندازه گیری سنسور دما و رطوبت مهم است و باید محاسبه شود. لوله کشی و پمپ آب، باید طبق عملکرد دستگاه نصب شود تا آبرسانی به گیاهان به طور صحیح صورت گیرد. اندازه وسایل سرمایشی و گرمایشی نیز بستگی به فضای گلخانه دارد و باید دما و رطوبت کافی ایجاد شود تا گیاه رشد خوب عالی داشته باشد.

دستگاه های بسیار زیادی برای اجرای یک گلخانه مجهیز و کاملا صنعتی با دقت اندازه گیری بالا ساخته شده است و پروتکل ارتباط بیسیم و سیستم ترموستات می باشد. دستگاه از یک سنسور دما و رطوبت مدل SHT10 بهره مند است. سنسور نامبرده یک قطعه با بستر ارتباطی دیجیتال بوده و نسبت به سنسورهای آنالوگ دارای مزایای خاصی است. از مهمترین این مزایا حفظ دقت اندازه گیری در سیم کشی سنسور می باشد. بدین ترتیب امکان سیم کشی این سنسور تا فاصله ی 10 متر ( ماکسیمم ) از دستگاه وجود خواهد داشت.

ارتباط با سنسور

دستگاه فوق دارای یک سنسور جهت اندازه گیری میزان رطوبت و دما می باشد و سنسور به درون محیط گلخانه سیم کشی می شود. سنسور فوق توان تحمل دما تا 125 درجه سانتیگراد و رطوبت تا 99 درصد را دارد. سنسور مقادیر بدست آمده را مکررا به دستگاه ارسال نموده و دستگاه بر روی نمایشگر LCD مقدار دما و رطوبت را با دقت یک دهم نمایش خواهد داد. لازم به ذکر است که سیم ارتباطی با سنسور چهار رشته می باشد و بوسیله کابل دو زوجی یا سیم نمره یک براحتی عمل سیم کشی سنسور از محیط گلخانه به دستگاه قابل اجراست.

کنترل لوازم برقی

دستگاه دارای 6 خروجی فرمان می باشد و امکان کنترل انواع تجهیزات برقی سالن اعم از روشنایی ، تهویه ، هیتر ، کولر ، رطوبت ساز ، مه پاش ، شیر برقی ، پمپ آب و … بوسیله ی این خروجی های فرمان وجود خواهد داشت. خروجی ها بواسطه ی کنتاکتورهای صنعتی امکان کنترل تجهیزات برقی پر مصرف نظیر فن های با توان بالا و رطوبت سازهای پر قدرت موتور دار را نیز خواهند داشت. اجرای این اتصالات بوسیله ی تکنسین برق به سادگی قابل انجام است.

مد ترموستات

دستگاه فوق این قابلیت را دارد که در مقدار دما و رطوبت های مشخص دلخواه تعیین شده ، تجهیزات گرمایش ، سرمایش و تولید کننده رطوبت را بصورت خودکار روشن و خاموش کند. بعنوان مثال کاربر مشخص می کند پس از افت دمای محیط به 15 درجه سیستم گرمایشی ( هیتر ) روشن شود و تا زمان رسیدن دمای سالن به 18 درجه روشن بماند. یا پس از کاهش سطح رطوبت به 60 درصد سیستم رطوبت ساز روشن شده و تا زمانی که رطوبت به 70 درصد برسد روشن بماند.

بستر ارتباط بی سیم

دستگاه فوق دارای ورودی سیم کارت جهت برقراری ارتباط با انواع گوشی های موبایل می باشد. پس از جایگذاری سیم کارت در ورودی دستگاه بوسیله ی نرم افزار اندروید امکان ارتباط بیسیم با دستگاه میسر می گردد. بدین ترتیب امکان مشاهده ی مقادیر دما و رطوبت و کنترل از راه دور تمامی تجهیزات برقی متصل به دستگاه وجود خواهد داشت. مزیت اصلی این بستر ارتباطی عدم محدودیت فاصله می باشد. سیستم فوق بدون نیاز به اینترنت و تنها از طریق SMS امکان ارسال و دریافت مقادیر را از فاصله صدها کیلومتر را خواهد داشت. همچنین دستگاه دارای یک نرم افزار اندروید فارسی جهت مونیتورینگ و کنترل دما و رطوبت و روشن و خاموش نمودن تجهیزات می باشد. بعنوان مثال کاربر از تهران امکان مشاهده مقادیر دما و رطوبت و امکان نظارت بر تجهیزات گرمایش و سرمایش ، نور و رطوبت سالن گلخانه ی خود در شهرستان را خواهد داشت.

هشدار غیر مجاز شدن دما و رطوبت

 

یکی از موارد مطرح در این سیستم ، هشدارهای دما یا رطوبت غیر مجاز می باشد. کاربر می تواند مشخص کند که در چه دمایی یا در چه رطوبتی دستگاه وضعیت اضطراری سالن را به مدیران دستگاه مخابره کند یا یک آژیر را برای مدت زمان مشخصی به صدا در آورد. بعنوان مثال مدیر گلخانه مشخص می کند دمای هشدار سطح پایین 10 درجه و سطح بالا 25 درجه باشد. چنانچه اتفاق غیر منتظره ی خاصی نظیر قطعی برق ، خرابی احتمالی سنسور باشد متوجه آن میشود.

اگر به دنبال جایی هستید که پروژه های کابل کشی و سینی کشی و تعمیرات برق صنعتی و روشنایی گلخانه و نصب و تعمیرات تابلو برق و همچنین ساخت تابلو برق صنعتی و یا نصب و راه اندازی تجهیزات و تاسیسات الکتریکی خود به آن بسپارید و مطمئن باشید که کارهای شما با کیفیت و دقیق انجام می شود

  *خدمات مهندسی برق آزما* دارای کادر فنی مجرب و با  20 سال تجربه کاری مناسب و خدمات گسترده می تواند گزینه خوبی برای شما باشد، قیمت مناسب و کیفیت در ارائه خدمات و تعهد و حسن انجام کار از اصول صادقانه *گروه مهندسی برق آزما* محسوب می شود.

جهت مشاوره رایگان و سفارش خدمات فقط کافیست با ما تماس بگیرید و یا پیام بگذارید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

دیدگاه گروه مهندسی برق آزما
داشتن ایده های موثر و جدید در ارتقای خدمات بهتر و با کیفیت، در راستای اهداف مشتری و داشتن صداقت کاری در عملکرد و حسن انجام کار
ما فراتر از یک نام

چرا باید خدمات مهندسی برق آزما را انتخاب کرد

01

کیفیت در خدمات

حفاظت تضمینی از موتورها

02

قیمت مناسب

طراحی تابلو و مونتاژ و نصب

03

در اسرع وقت

متعهد در انجام کار

اجرای سینی کشی و کابل کشی و نصب روشنایی و چراغ سقفی و نصب تابلوهای توزیع 100%

طراحی و نصب و راه اندازی انواع تابلوهای مدار فرمان حفاظت از موتورهای سه فاز و تکفاز 100%