bg_image
دیدگاه‌ها برای عیب یابی تابلو برق صنعتی بسته هستند
ارسال شده توسط

hseyf

با ما آینده ای کاری بهتر

عیب یابی و تعمیر تابلو برق صنعتی سه فاز

عیب یابی تابلو برق صنعتی بصورت حرفه ای با قیمت مناسب

 

عیب یابی تابلو برق صنعتی مراحل مختلفی دارد و برای این کار احتیاج به دانش و تجربه و مهارت است. اگر بخواهیم درباره عیب یابی و تعمیرات تابلو برق صحبت کنیم، می توانیم آن را به چند بخش تقسیم کنیم که شامل:

خدمات مهندسی برق آزما

 

 عیب یابی تابلو برق صنعتی ابتدا میبایست کارکرد دستگاه و تابلو برقی که برای این منظور طراحی و مونتاژ شده است را به طور کامل بشناسیم.

کاربرد تک تک قطعات  که در تابلو برق وجود دارد را باید بدانیم . برای مثال اگر چندین کنتاکتور بکار رفته باشد می بایست بدانیم که این کنتاکتور ها هر کدام به چه منظور استفاده میشوند .

ممکن است یک کنتاکتور برای راه اندازی موتور بوده و یک کنتاکتور دیگر برای المنت های دستگاه بکار برود. اگر تمامی قطعات را شناختیم که بسیار عالی! ولی اگر رله یا قطعه ای نا آشنا در تابلو برق دیدیم حتما مورد بررسی قرار دهیم و دیتا شیت آن را مطالعه کنیم. زیرا برخی رله ها و قطعات ولتاژ تغذیه ی متفاوتی داشته و مدارات خاصی دارند که حتما میبایست مورد توجه قرار بگیرد.

خدمات مهندسی برق آزما

 

عیب یابی تابلو برق سه فاز در اکثر تابلو برق ها یا باکس های راه انداز کنترل فاز وجود دارد. در ابتدای امر میبایست کنترل فاز را چک کنیم تا بر اثر اضافه ولتاژ یا جابجایی فاز یا دو فاز شدن فالت نداده باشد. در صورت فالت با قطع و وصل کردن کلید اصلی احتمال برطرف شدن آن خطا وجود دارد. اگر فالت از روی این قطعه برطرف نشد حتما جابجایی فاز یا دو فاز شدن پیش آمده که باید آن را برطرف کنیم.

خدمات مهندسی برق آزما

 

اگر مدار فرمان بدون فالت ها از کار افتاده باشد و یا قسمتی از آن به طور صحیح کار نکند ما باید با توجه به مدار فرمانی که در تابلو بکار رفته آن را بررسی کنیم .مدارات مهم و پرکاربرد در ( تعمیرات برق صنعتی ) میبایست ابتدا فیوزی که مدار فرمان را تغذیه میکند را بررسی کنیم که سوخته یا خراب نباشد. سپس مدار را به ترتیب دنبال کرده و در مسیر تمامی قطعات، اعم از شستی استپ و استارت, سلکتور ها , استپ قارچی , تیغه های کمکی کنتاکتور ها , تغذیۀ صحیح کنتاکتور ها را بررسی نماییم، این ایراد میتواند بسیار ساده و جزیی مانند قطعی سیم و یا خرابی یک قطعه ی مهم در مدار باشد. که با استفاده از مولتی متر و اندازه گیریها و تست های مختلفی میتوان خرابی یا مشکلات اتصالی آن را متوجه شد.

 

خدمات مهندسی برق آزما

 

قابل توجه همه عزیزان را به این نکته جلب می کنم که اگر تابلو برق صنعتی دستگاه تولیدی به هر علت خراب شد باید کار تعمیرات تابلو برق صنعتی خود را به کسانی که متخصص هستند بسپارید، تجربه نشان داده بی توجهی به امر ممکن است خسارت جبران ناپذیری برای شما داشته باشد.

خدمات مهندسی برق آزما با داشتن بیش از 20 سال تجربه و خدمات گسترده در زمینه های برقی می تواند گامی موثر برای انجام کلیه پروژه های شما بردارد.

دیدگاه گروه مهندسی برق آزما
داشتن ایده های موثر و جدید در ارتقای خدمات بهتر و با کیفیت، در راستای اهداف مشتری و داشتن صداقت کاری در عملکرد و حسن انجام کار
ما فراتر از یک نام

چرا باید خدمات مهندسی برق آزما را انتخاب کرد

01

کیفیت در خدمات

حفاظت تضمینی از موتورها

02

قیمت مناسب

طراحی تابلو و مونتاژ و نصب

03

در اسرع وقت

متعهد در انجام کار

اجرای سینی کشی و کابل کشی و نصب روشنایی و چراغ سقفی و نصب تابلوهای توزیع 100%

طراحی و نصب و راه اندازی انواع تابلوهای مدار فرمان حفاظت از موتورهای سه فاز و تکفاز 100%